">
تلویزیون چکاد

انتقاد پایتخت‌نشینان از افزایش قطعی برق در کابل

141

ساکنان شهر کابل نسبت به افزایش قطعی برق در این ولایت ابراز نگرانی کرده و از شرکت برشنا می‌خواهند تا برای زمستان پیش رو دست به کار شود.

به گفته این افراد، چالش‌های بسیاری در نتیجه نبود برق برای آن‌ها به وجود می‌آید و دکانداران به دلیل خاموشی نمی‌توانند کالاهای خود را بفروشند.

ساکنان کابل تاکید دارند که مسوولان طالبان و شرکت برشنا باید از قطعی گسترده در زمستان پیش رو جلوگیری کنند.

در عین حال، مسوولان اقتصادی طالبان نیز ضمن پذیرش قطعی برق می‌گویند، پرچاوی می‌تواند تاثیر زیادی روی تولید فرآورده‌های داخلی داشته باشد.

اتاق صنایع و معادن در این راستا می‌گوید، فرا رسیدن زمستان باعث شده تا برق کارخانه‌های صنعتی کاهش داشته باشد.

مسوولان این اتاق از طالبان می‌خواهند تا روند انتقال برق به پارک‌های صنعتی و تولیدی کابل را به حالت عادی گذشته بازگرداند.

امان‌الله غالب، ‌رییس پیشین شرکت برشنا نیز بر این باور است که این شرکت باید برای زمستان پیش‌رو در بخش مدیریت اصلاحاتی را اضافه کند و در بخش‌هایی که اضافه بار وجود دارد شبکه را ترمیم کند.

همزمان، رییس طالبان برای شرکت برشنا تاکید کرده که در حال حاضر یک سرکت از کشور ترکمنستان به کابل متصل است و در کنار آن از برق تولید داخلی نیز استفاده می‌شود.

این در حالی است که ۸۰ فیصد از برق افغانستان از کشورهای همسایه از جمله ازبکستان وارد می‌شود اما به دلیل چالش‌های فنی در این کشور، واردات تا ۵۰ فیصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.