">
تلویزیون چکاد

اعتراض شدید پشتون‌های وزیرستان پاکستان به افزایش فعالیت طالبان در این منطقه

137

افراسیاب ختک، سناتور پیشین پاکستانی با انتشار پیامی در توییتر از اعتراض هزاران نفر از اهالی مناطق وزیرستان جنوبی پاکستان به افزایش فعالیت طالبان در این منطقه خبر داده است.

به گفته آقای ختک، این افراد در منطقه وانه، مرکز تاریخی پشتون‌ها جمع شده و به صورت خودجوش به افزایش تحرکات طالبان در این منطقه اعتراض کرده‌اند.

آقای ختک نوشته که دولت پاکستان در برابر طالبان و در کنار مردم پشتون خود خواهد ایستاد و به تصمیم مردم این منطقه مبنی بر توقف فعالیت طالبان احترام خواهد گذاشت.

پیش از این نیز این گروه از مردم نسبت به افزایش تحرکات طالبان ابراز نگرانی کرده و آقای ختک نیز هشدار داده بود که طالبان یک پروژه ضد پشتون‌ها است.

این اعتراضات در حالی انجام شده که حنیف اتمر، وزیر خارجه پیشین افغانستان نیز در توییتر خود از اعتراضات مردم این منطقه حمایت کرده و نوشته بود که از خواست برحق پشتون‌ها حمایت می‌کند.

آقای ختک تاکید ورزیده که طالبان افغانستان و پاکستان تفاوتی با یکدیگر ندارند و رهبران مشابهی آن‌ها را هدایت و ساماندهی می‌کنند.

گفتنی است، پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، فعالیت طالبان پاکستانی نیز به شدت افزایش یافته و در مناطق همجوار با افغانستان این گروه به شدت گسترش یافته است.

دولت پیشین افغانستان، همواره پاکستان را به عنوان لانه اصلی و امن برای طالبان این کشور معرفی کرده و می‌گفت که این گروه با حمایت مقام‌های پاکستانی در افغانستان ناامنی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.