">
تلویزیون چکاد

دیدار نماینده ویژه قرقریزستان با مقام‌های طالبان در کابل

220

وزارت خارجه طالبان از دیدار طلعت بیک مصدقاف، نماینده ویژه رییس جمهور قرقیزستان در امور افغانستان با مقام‌های طالبان خبر داده است.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، آقای مصدقاف در راس یک هیات به کابل سفر کرده و در اولین دیدار خود با معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان گفتگو کرده است.

به گفته آقای تکل، در این گفتگو پیرامون تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید شده و برای همکاری در این زمینه‌ها مذاکره شده است.

وی در ادامه افزود، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان همکاری همه‌جانبه این گروه در راستای تقویت روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی با قرقیزستان را متعهد شده است.

او همچنین روی راه‌حل سیاسی در پیوند با درگیری‌های اخیر مرزی میان قرقیزستان و تاجیکستان تاکید ورزیده است.

نماینده ویژه قرقیزستان برای افغانستان در دیدار با معاون دوم رییس‌الوزرای طالبان نیز گفته است که کشورش می‌خواهد تا در زمینه کمک‌رسانی صحی برای زنان و کودکان قرقیز در ولایت بدخشان اقدام کند و به صورت مشترک در برابر مواد مخدر مبارزه داشته باشد.

این دیپلمات قرقیزستانی همچنین اذعان کرده است که کشورهای همسایه افغانستان باید همکاری واقعی با این کشور در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

این در حالی است که تاکنون بیشتر از یکسال از حاکمیت طالبان در افغانستان می‌گذرد و هیچ کشوری این گروه را به عنوان حکومت جدید افغانستان به رسمیت نشناخته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.