">
تلویزیون چکاد

یونیسف بیشتر از ۸۰۰ صنف آموزشی در بادغیس راه‌اندازی کرد

270

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف به تازگی اعلام کرده است که برای بیشتر از ۱۴ هزار کودک در این ولایت، زمینه آموزش را فراهم کرده است.

به گفته بایی خان بهادر، مسوول منطقه‌ای نهاد مسلم هندز، این پروژه از طرف یونیسف تمویل شده و شامل ساخت ۸۱۰ صنف محلی می‌شود.

در عین حال، دانش‌آموزان بادغیسی که به تازگی فرصت آموزش و تعلیم را یافته‌اند نسبت به ساخت این مکاتب ابراز خرسندی کرده و آرزو می‌کنند که بتوانند به فراگیری علم و دانش ادامه بدهند.

همزمان، خانواده‌های این کودکان نیز از ساختن این مکاتب ابراز رضایت کرده و گفته‌اند که کودکان خود را برای فراگیری علم و دانش تشویق خواهند کرد.

مقام‌های محلی طالبان در ولایت بادغیس ضمن ابراز خرسندی از ساخت این مکاتب گفته‌اند که ایجاد صنف‌های محلی بخش بزرگی از چالش‌های معارف را در این ولایت برطرف خواهد کرد.

محب الله احسان، رییس معارف طالبان در بادغیس می‌گوید، دختران و پسران اکنون می‌توانند درس بخوانند که فواید بسیاری برای بخش تحصیلات افغانستان دارد.

این صنف‌ها در حالی ساخته شده‌اند که شهروندان افغان بارها حمایت خود از مکاتب دخترانه را اعلام کرده و خواستار بازگشایی لیسه‌های دخترانه هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.