">
تلویزیون چکاد

وزارت کار طالبان از فرصت شغلی ۲۰ هزار نفری در معدن مس عینک خبر داد

220

وزارت کار و امور اجتماعی طالبان اعلام کرده است که کار عملی معدن مس عینک در ولایت لوگر به زودی آغاز خواهد شد و زمینه کار برای هزاران نفر مهیا می‌شود.

به گفته سعادت، معین وزارت کار و امور اجتماعی طالبان، آمارهای منتشر شده در خصوص نرخ بیکاری افغانستان نادرست هستند و این وزارتخانه در تلاش است تا برای مردم افغانستان شغل ایجاد کند.

وی در ادامه افزود، رییس پروژه مس عینک در دیدار با مسوولان وزارت کار طالبان اطمینان داده که به زودی، از ۲۰ هزار نفر برای کار در معدن مس عینک دعوت به عمل خواهد آمد.

در عین حال، اتاق صنایع و معادن طالبان نیز اعلام کرده است که با بهره‌برداری از معدن مس عینک، درآمد این گروه افزایش خواهد یافت و مردم محلی نیز فرصت کار خواهند داشت.

آقای پیمان، رییس اتاق صنایع و معادن کابل گفت، پروژه‌های بزرگ اقتصادی در داخل کشور سبب اشتغال‌زایی شده و درآمدهای ملی را به همراه خواهند داشت.

مسوولان وزارت کار طالبان خاطرنشان ساخته‌اند که در گفتگو با نهادهای کمک‌کننده تاکید ورزیده‌اند که ملت افغانستان را با کمک‌های غذایی نمی‌توان از فقر نجات داد، بلکه باید برای آن‌ها زمینه کار مهیا شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به گفته بانک جهانی، نرخ تولید ناخالص داخلی افغانستان پس از قدرت گرفتن طالبان در این کشور تا ۳۵ فیصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.