">
تلویزیون چکاد

نگرانی پایتخت‌نشینان از افزایش جرایم جنایی در افغانستان

178

شماری از پایتخت‌نشینان در کابل نسبت به افزایش جرایم جنایی در این شهر ابراز نگرانی کرده و خواستار اقدام فوری طالبان هستند.

ساکنان شهر کابل از طالبان می‌خواهند تا تعداد ایست‌های بازرسی و گشت‌های شبانه را در پایتخت افزایش دهد.

به گفته مردم کابل، در ماه‌های پسین جرایم جنایی همچون دزدی و قتل به شدت افزایش یافته و باعث ایجاد حس ناامنی در جامعه شده است.

در عین حال، شماری از پایتخت‌نشینان تاکید دارند که مسوولان طالبان و نیروهای این گروه باید دارای یونیفرم مشخص باشند تا با دزدها و افراد جنایتکار تفاوت داشته باشند.

در عین حال، سخنگوی فرماندهی امنیه کابل گفته که جرایم جنایی در شهر کابل کاهش یافته و رویدادهای ثبت شده در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر است.

آقای زدران تاکید ورزید که علت کم شدن جرایم جنایی، همکاری مردم با مسوولان طالبان است و این گروه تاکنون شمار زیادی از مجرمان را بازداشت کرده و به پنجه عدالت سپرده است.

سخنگوی پولیس کابل در انتها تاکید ورزید که شماره ۱۰۰ مربوط به پولیس بوده و مدتی است که فعال شده، شهروندان در صورت دیدن موارد جنایی با این شماره تماس بگیرند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به تازگی یک جوان در شهر کابل از سوی دزدهای کشته شده و به گفته مسوولان وزارت داخله، بیشتر از هشت هزار رویداد جنایی در یک سال گذشته ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.