">
تلویزیون چکاد

زنان غور در گرداب اقتصادی گرفتار شده و اجازه کار ندارند

143

پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، شمار زیادی از زنان در ولایت غور از کارهای خود بیکار شده‌اند.

این زنان تاکید دارند که در زمان جمهوریت به عنوان مامورین ادارات دولتی کار می‌کردند و با معاش خود، هزینه‌های خانواده را تامین می‌کردند، اما اکنون بیشتر از یک سال است که طالبان به آن‌ها اجازه فعالیت در ادارات دولتی را نمی‌دهد.

ملکه، زنی است که در دوران جمهوریت به عنوان مامور در ریاست معارف ولایت غور کار می‌کرد و پس از قدرت گرفتن طالبان در این ولایت،‌ بیکار شده است.

خانم ملکه می‌گوید که دانش‌آموخته دانشگاه هرات است، اما از زمانی که طالبان غور را در اختیار گرفته‌اند، اجازه فعالیت به هیچ زنی در ادارات دولتی را نمی‌دهند.

در عین حال، شیرین غفوری، فعال حقوق زن در ولایت غور می‌گوید، اکثر زنانی که در نظام پیشین افغانستان کار می‌کردند از سوی طالبان برکنار شده‌اند و چالش‌های اقتصادی بسیاری در مقابل آن‌ها قرار گرفته است.

گفتنی است، سرپرست اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت غور به رسانه‌ها گفته است که فعلا برنامه‌ای برای اشتغال‌زایی زنان در این ولایت روی دست گرفته نشده است.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر پیشتر در گزارشی گفته بود، با وجود تعهدات مختلفی که طالبان برای رعایت حقوق زنان داده بود، اما این گروه از راه‌های مختلف و از آدرس اسلام محدودیت‌های زیادی در مقابل زنان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.