">
تلویزیون چکاد

گزارش تکان‌دهنده سازمان ملل؛ ۹۰ فیصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند

157

برنامه جهانی غذا در تازه‌ترین اعلامیه خود هشدار داده است که ۹۰ فیصد مردم افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند و از هر ده نفر در این کشور، ۹ نفر نمی‌توانند غذای مناسبی به دست بیاورند.

در اعلامیه این سازمان که امروز در صفحه کاربری توییتر منتشر شده آمده است که بسیاری از والدین در افغانستان توانایی تامین غذای سالم را برای فرزندان خود ندارند.

آمار ثبت شده برنامه جهانی غذا نشان می‌دهد که دستکم ۲۱ میلیون فرد آسیب‌پذیر و خانواده‌هایی که با عدم مصونیت غذایی در این کشور مواجه هستند زیر پوشش کمک‌های سازمان ملل قرار گرفته‌اند.

در گزارش این سازمان تصریح شده که میلیون‌ها انسان در افغانستان از تغییرات اقلیمی تاثیر پذیرفته‌اند و با افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی، گرسنه رفتن به خواب در بسیاری از ولایت‌های این کشور رواج پیدا کرده است.

برنامه جهانی غذا تاکید ورزیده که افزایش هزینه‌های اساسی کشاورزان از جمله کود کیمیایی در بازارهای جهانی وضعیت را در افغانستان بحرانی ساخته و بسیاری از کشورهای صادرکننده گندم به این کشور را نیز وادار به محدود ساختن صادرات خود کرده است.

در انتهای این گزارش هشدار داده شده که تا ماه نوامبر سال جاری میلادی، دستکم ۲۰ میلیون نفر در افغانستان از شرایط بحرانی یا اضطراری غذایی رنج خواهند برد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.