">
تلویزیون چکاد

طالبان راه بخش خصوصی را به قراردادهای نفتی باز می‌کند

217

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده که در تلاش است تا برای انتقال و خرید مواد نفتی قرارداد شده با روسیه به بخش خصوصی سهم بدهد.

وزارت صنعت و تجارت طالبان تاکید ورزیده که این تصمیم به منظور جلوگیری از افزایش قیمت مواد نفتی در بازارهای کشور در زمستان پیش رو گرفته شده است.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان اذعان کرده است که این گروه از بخش خصوصی می‌خواهد تا برای خرید مواد نفتی و انتقال آن به داخل افغانستان برای زمستان پیش رو دست به کار شود.

در عین حال، شماری از اعضای بخش خصوصی از وزارت صنعت و تجارت می‌خواهند تا پیش از فرا رسیدن فصل سرما، مواد نفتی را در اختیار بازار داخلی قرار بدهد.

آقای صافی، رییس انجمن صنعت‌کاران افغانستان می‌گوید، اگر وزارت صنعت و تجارت طالبان از قبل روی این پروژه‌ها کار کند از وقوع چالش‌ها جلوگیری خواهد شد و امکان تطبیق قراردادهای قبلی وجود دارد.

عبدالنصیر رشتیا، عضو بخش خصوصی افغانستان نیز خاطرنشان ساخت که میزان بیکاری در افغانستان افزایش یافته و بسیاری از مردم توان خرید ندارند و تنها راه برای رفع این چالش این است که اقداماتی از سوی حکومت سرپرست انجام شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که با فرا رسیدن فصل زمستان، همه ساله قیمت مواد سوختی به ویژه نفت و گاز در کشور افزایش چندبرابری دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.