">
تلویزیون چکاد

طالبان از بازداشت هزاران قاچاقچی مواد مخدر خبر می‌دهد

178

مسوولان وزارت داخله طالبان اعلام کرده‌اند که در جریان سال جاری بیشتر از دو هزار قاچاقچی مواد مخدر را بازداشت کرده‌اند.

به گفته عبدالحق همکار، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طالبان، بیشتر از ۴۳ هزار کیلوگرام مواد مخدر در سراسر کشور کشف و ضبط شده است.

آقای همکار که به بادغیس سفر کرده تاکید ورزید که در یک سال گذشته، نیروهای مبارزه با مواد مخدر این گروه بیستر از یک هزار و ۷۰۰ عملیات مختلف را در کشور انجام داده‌اند.

در عین حال، بزرگان قومی در این ولایت تاکید ورزیده‌اند که طالبان باید بدیل‌های قابل قبولی را برای کشت کوکنار به کشاورزان ارائه کند.

آقای ارباب، فعال مدنی در ولایت بادغیس نیز می‌گوید، طالبان باید برنامه‌ای که برای مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است را جدی بگیرند و برای کشت مواد مخدر به کشاورزان بدیل بدهند.

در عین حال، عبدالصمد جاوید، والی طالبان در بادغیس نیز می‌گوید، طالبان برنامه دارد که به هر قیمتی برنامه‌های خود برای مبارزه با مواد مخدر را عملی کند.

شایان ذکر است، محسن احسان، رییس زراعت طالبان در بادغیس نیز تاکید ورزیده که این اداره برای بدیل مواد مخدر به کشاورزان پسته و هینگ را ارائه خواهد کرد.

پیش از این، بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله طالبان گفته بود که ۸۴ هزار معتاد به مواد مخدر در کشور با هدف تداومی جمع‌آوری و به مراکز ویژه انتقال یافته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.