">
تلویزیون چکاد

جنگ مجازی طالبان در توییتر؛ هشتگ «فدایان» در تمجید از حملات انتحاری

341

حامیان طالبان با راه‌اندازی کارزاری در توییتر در تلاش هستند تا هشتگ «فدایان» را در این شبکه اجتماعی به یک ترند در افغانستان تبدیل کنند.

این افراد فیلم‌ها و تصاویر دسته‌های انتحاری طالبان را با استفاده از این هشتگ در شبکه اجتماعی توییتر منتشر ساخته‌اند.

براساس آمار به دست آمده، تاکنون ۶۰ هزار هشتگ فدایان از طریق اکانت‌های وابسته به طالبان استفاده شده و فیلم و تصاویر حملات انتحاری و افراد انتحاری این گروه نشان داده شده است.

به باور این افراد، طالبان پیروزی خود را به دلیل از خودگذشتگی افراد انتحاری به دست آورده است، در حالی که حملات انتحاری عمدتا تلفات ملکی به جای گذاشته و از سوی جامعه جهانی محکوم شده‌اند.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان نیز از این هشتگ استفاده کرده و گفته است که انتحارکننده‌های طالبان فدایان اسلام هستند و در شکست آمریکا نقش بسیاری ایفا کردند.

این در حالی است که کارزار دیگری با عنوان هشتگ «طالبان را تحریم کنید» از سوی گروه‌های مخالف طالبان به راه افتاده و کاربران خواستار مسدودسازی حساب‌های توییتری طالبان شده‌اند و آن را ترویج دهشت‌افگنی می‌دانند.

کاربران مجازی بر این باورند که توییتر باید از ترویج خشونت و فرهنگ انتحاری جلوگیری کند و در این رابطه حساب‌های مربوط به طالبان را مسدود سازد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.