">
تلویزیون چکاد

محقق موضع‌گیری حکمتیار در قبال نسل‌کشی هزاره‌ها را شراکت در جرم دانست

145

محمد محقق، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود به موضع‌گیری گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در قبال نسل‌کشی هزاره‌ها واکنش نشان داده است.

آقای محقق تاکید ورزیده که موضع‌گیری آقای حکمتیار به این معنی است که او خود را در قبال کشتار هزاره‌ها در افغانستان شریک جرم می‌داند.

وی در پیام فیسبوکی خود نوشته است که هزاره‌ها در دادخواهی جهانی که از تاریخ ۸ اکتبر آغاز شده فریاد مظلومیت این قوم را به جهانیان رسانده‌اند‌ و بیشتر از ده میلیون بار از هشتگ «نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید» در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کرده‌اند.

او در ادامه خاطرنشان ساخت که تنها یک نفر که خود را داعیه‌دار نهضت اسلامی می‌داند از تربیون مقدس نماز جمعه استفاده کرده و علیه این اعتراضات موضع گیری کرده است.

این در حالی است که گلبدین حکمتیار در خطبه نماز جمعه گذشته، اعتراضات به کشتار هزاره‌ها در افغانستان را تبلیغ رسانه‌های غربی معرفی کرده است.

آقای حکمتیار در این خطبه‌ها گفت که حامیان کارزار نسل‌کشی هزاره‌ها افراد مغرض و نافهم هستند.

او در ادامه جنگ چهل ساله در افغانستان را جنگ نیابتی خوانده و اذعان کرده بود که عده‌ای مغرض این جنگ را ناشی از جنگ قومی و نسل‌کشی خوانده‌اند.

شایان ذکر است که در جریان ده روز گذشته، معترضان افغان در صدها شهر جهان گردهمایی اعتراضی برای حمایت از قوم هزاره در افغانستان به راه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.