">
تلویزیون چکاد

ایران مجوز ورود ده هزار دانش‌آموز افغان را به مکاتب صادر کرد

181

استاندارد ولایت خراسان جنوبی ایران اعلام کرده است که برای ثبت نام ده هزار دانش‌آموز جدیدالورود افغان به مکاتب این کشور، مجوز صادر شده است.

سید علی قاسمی، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی دفتر استانداری خراسان رضوی می‌گوید، آمادگی برای ثبت نام ۲۴ هزار دانش‌آموز جدیدالورود افغان به مکاتب گرفته شده که نیمی از این تعداد ثبت نام کرده‌اند.

آقای قاسمی تاکید ورزید که از میان افراد شناسایی شده، ده هزار نفر ثبت نام کرده‌اند اما به دلایل نامعلوم، ۱۴ هزار نفر تاکنون در این رابطه هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

در عین حال، علیرضا یاری مقدم، مسوول اتباع خارجی در اداره کل آموزش و پرورس استان خراسان رضوی هشدار داده است که این احتمال وجود دارد پس از تاریخ ۱۶ مهر دیگر مجوزی از سوی این اداره برای ثبت نام افغان‌ها صادر نشود.

آقای یاری مقدم همچنین افزود، به زودی مجوز ساخت شش مکتب ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی از جمله افغان‌ها صادر خواهد شد که باعث افزایش سطح پوشش تحصیلات می‌گردد.

پیش از این، سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران گفته بود که ۴۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در ایران مشغول تحصیل هستند که از این بین ۴۲۰ هزار نفر را افغان‌ها تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.