">
تلویزیون چکاد

جوان هلمندی زمینه آموزش را برای صدها کودک فراهم کرد

150

یک جوان هلمندی به نام عبدالقدیر زمینه آموزش رایگان را برای دستکم ۲۰۰ دختر و پسر هلمندی فراهم کرده است.

این جوان با استفاده از هزینه شخصی خود یک مکتب خصوصی راه‌اندازی کرده و در آن به دختران و پسران علوم دینی و عصری را آموزش می‌دهد.

عبدالقدیر پاسون در ولایت هلمند آموزگار است و می‌گوید، در این قریه بسیاری از دختران و پسران زمینه تحصیل معیاری را نداشتند، اکنون با کمک مردم محلی این مکتب خصوصی راه‌اندازی شده و زمینه آموزش برای همه آن‌ها فراهم شده است.

ملا محمد، ساکن ولسوالی نهرسراج ضمن تقدیر از عملکرد این جوان هلمندی می‌گوید، مردم محلی از راه‌اندازی این مکتب بسیار خرسند هستند، چرا که به خاطر دهه‌ها جنگ کسی در اینجا با مکتب آشنایی نداشته است.

در عین حال، مسوولان محلی طالبان در ولایت هلمند می‌پذیرند که کودکان در بسیاری از مناطق این ولایت از رفتن به مکتب محروم مانده‌اند و اطمینان می‌دهند که تمام تلاش خود را برای آموزش معیاری کودکان به کار خواهند گرفت.

مولوی محمد عوض انصاری، رییس معارف طالبان برای ولایت هلمند می‌گوید، بسیاری از مناطق هلمند از آموزش به دور مانده‌اند و این گروه تلاش می‌کند تا زمینه آموزش را برای کودکان محروم فراهم کند.

گفتنی است، ولسوالی نهر سراج در ۵۷ کیلومتری مرکز ولایت هلمند قرار دارد و در ۲۰ سال گذشته هیچگونه خدمات آموزشی و طبی برای آن ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.