">
تلویزیون چکاد

پاکستان صدها پناهجوی بازداشت شده افغان را به کابل فرستاد

202

سفارت افغانستان در پاکستان اعلام کرده است که ۱۵۰ نفر از شهروندان این کشور که به دلیل مهاجرت غیرقانونی بازداشت شده بودند به کابل فرستاده شدند.

سفارت افغانستان تاکید ورزیده، افرادی که به کابل فرستاده شده‌اند شامل زنان و کودکان هستند و روز چهارشنبه از بازداشتگاه آزاد شده‌اند.

در پیام توییتری سفارت افغانستان آمده، شماری دیگر از بازداشتیان افغان که در پاکستان به سر می‌برند پس از طی مراحل قانونی آزاد خواهند شد.

ضیا احمد تکل، سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌گوید، شماری از زندانیان افغان رها شده‌اند و عده دیگری نیز در روزهای آینده آزاد شده و به کشور بازگردانده خواهند شد.

آقای تکل هشدار داد که بعضی از حلقات در حال سوء استفاده از زندانیان هستند و به بهانه‌های مختلف از مردم پول جمع‌آوری می‌کنند، در حالیکه مقامات پاکستانی تاکید دارند که از این قضایا نباید سوء استفاده شود.

گفتنی است، پولیس پاکستان دو ماه پیش ۳۰۰ افغان از جمله زنان و کودکان را به دلیل نداشتن اسناد قانونی در کراچی بازداشت و زندانی کرد.

از طرفی، شماری از مهاجران افغان در شهر کراچی گفته‌اند که اعضای خانواده آن‌هادر چند ماه گذشته از سوی دادگاه جریمه شده‌اند و اکنون توان پرداخت آن را ندارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.