">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل از تداوم رابطه میان طالبان و القاعده خبر داد

129

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار گزارش سه ماهه از وضعیت افغانستان گفت، طالبان رابطه خود با القاعده را حفظ کرده است.

در این گزارش آمده است که کشته شدن ایمن الظواهری در کابل رابطه طالبان را با شبکه القاعده و دیگر گروه‌های دهشت‌افگن بین‌المللی نشان می‌دهد.

آقای گوترش در گزارش خود تاکید ورزیده است که اعلامیه آمریکا در خصوص کشته شدن رهبر القاعده در افغانستان، رابطه طالبان با این شبکه را به جهانیان گوشزد کرده است و همه دنیا می‌دانند که این کار برخلاف تعهدات طالبات در مبارزه با دهشت‌افگنی است.

گزارش آقای گوترش، یافته‌های سی امین گزارش تیم تحلیل پشتیبانی و نظارت بر تحریم‌های علیه گروه‌های داعش، القاعده، طالبان و نهادهای مرتبط با این گروه است که تداوم حضو دهشت‌افگنی بین‌المللی و نیروهای خارجی در افغانستان و مناطق سرحدی آن را نشان می‌دهد.

این در حالی است که طالبان طبق روال گذشته، یافته‌های سازمان ملل را تکذیب کرده و هرگونه رابطه با القاعده و گروه‌های دهشت‌افگن بین‌المللی را رد کرده است.

گفتنی است، طالبان از آمریکا برای حمله نظامی در خاک افغانستان علیه ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده انتقاد کرده و هزاران نفر را برای اعتراض به نقض تمامیت ارضی از سوی ایالات متحده به خیابان‌های کابل کشاندند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.