">
تلویزیون چکاد

شرکت‌های چینی یک افغانی هم در افغانستان سرمایه‌گذاری نکرده‌اند

161

خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، شرکت‌های چینی حتی یک افغانی هم در افغانستان سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

آقای الکوزی که با خبرگزاری بلومبرگ مصاحبه می‌کرد گفت، با وجود اینکه چین در زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان ابراز علاقه کرده، اما شرکت‌های چینی تا هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی در ادامه افزود، بسیاری از شرکت‌های چینی به افغانستان می‌آیند و با هیات اقتصادی طالبان دیدار می‌کنند، اما پس از انجام تحقیقات می‌روند و دیگر خبری از آن‌ها نمی‌شود.

افزون بر این، دو منبع خبری اعلام کرده‌اند که چین از عدم سرکوب و نابودی شبه نظامیان جدایی‌طلب ایغور از سوی طالبان در افغانستان ناراضی است و به همین دلیل در مسیر سرمایه‌گذاری هیچ گامی بر نمی‌دارد.

شایان ذکر است، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر حضور شبه نظامیان جدایی‌طلب ایغور در افغانستان را رد نکرده، اما اطمینان داده که این گروه اجازه فعالیت از خاک افغانستان را نخواهد یافت.

این در حالی است که مقامات چین با مقامات طالبان چندین دور دیدار و گفتگو کرده‌اند و طالبان امید دارند که با حضور اقتصادی چین در افغانستان، عواید خوبی نصیب آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.