">
تلویزیون چکاد

قبر دسته‌جمعی در قندهار؛ مجاهد: مربوط به دوران ظلم جنرال رازق است

151

گروه‌های حامی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به همراه سازمان ملل خواستار بررسی دقیق و انجام تحقیقات پیرامون قبر دسته‌جمعی هستند که به تازگی در قندهار کشف شده است.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای حقوق افغانستان گفت، بقایای اجساد باید برای معاینات به طب عدلی سپرده شوند و از آسیب بیشتر به آن‌ها باید جلوگیری شود.

پاتریشیا گاسمن، معاون بخش آسیایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز شامگاه روز گذشته گفت، طالبان باید پیرامون بررسی قبر دسته‌جمعی با سازمان ملل همکاری کامل داشته باشد.

خانم گاسمن گفت، طالبان باید برای جلوگیری از قتل‌های تلافی‌جویانه با سازمان ملل متحد همکاری کند و مشخص شود که چه کسانی در این قبر دفن شده‌اند و خانواده‌های آنان در چه وضعیتی قرار دارند.

پیشتر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته بود که یک قبر دسته‌جمعی از زمان ظلم جنرال رازق در قندهار پیدا شده است.

در عین حال، شماری از دیگر مقام‌های طالبان نیز به جنرال رازق اتهامات مختلفی وارد کردند که بسیاری از مردم غیرنظامی را به قتل رسانده و آن‌ها را به صورت دسته‌جمعی در دشت و بیابان دفن کرده است.

جنرال رازق از فرماندهان امنیه قندهار و مخالف سخت طالبان بود که به خوبی این گروه را در قندهار سرکوب کرده بود و در مناطق او امنیت برقرار بود، اما در سال ۲۰۱۸ به دست نفوذی طالبان در پادگان نظامی تیرباران شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.