">
تلویزیون چکاد

آینده نامشخصی زنان افغان؛ نهادهای بین‌الملل نگرانند

178

فعالان حقوق زنان و نهادهای بین‌المللی بار دیگر نسبت به رفتار طالبان با زنان ابراز نگرانی کرده و خواستار تغییر این رفتار و احترام به حقوق آن‌ها شده‌اند.

ثنا اعجاز، از اعضای جنبش تحفظ پشتون می‌گوید، رفتار طالبان با زنان ظالمانه است و این گروه باید هرچه سریع‌تر به این رفتار خود با زنان پایان بدهد.

خانم اعجاز گفت، این جنبش در هرکجای دنیا صدای عدالت‌خواهی خود را در برابر نقض حقوق بشر و آزادی بلند کرده و با آن مخالفت می‌کند.

بخش آسیا پسیفیک کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد یا UNHCR نیز وضعیت زنان و دختران در افغانستان را نگران‌کننده خوانده و نسبت به آن اعتراض کرده است.

این اداره در پیام توییتری خود نگاشته است، علاوه بر محدودیت‌هایی که روی رفت و آمد، کار و تحصیل زنان اعمال شده، امنیت آن‌ها نیز در معرض خطر قرار گرفته است.

کرن دکر، شارژدافیر جدید آمریکا برای افغانستان نیز با انتشار پیام‌هایی در توییتر گفت، ایالات متحده از برنامه‌هایی که به توسعه حقوق بشر و حقوق زنان در افغانستان کمک کند حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که بیشتر از یکسال از سرنگونی دولت اشرف غنی و رسیدن طالبان به قدرت می‌گذرد و محدودیت‌ها علیه زنان روز به روز افزایش می‌یابد و تصمیمی برای بازگشایی گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.