">
تلویزیون چکاد

ایران از مهاجرت روزانه شش هزار افغان خبر می‌دهد

184

به گفته بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان، روزانه بیشتر از شش هزار نفر وارد این کشور می‌شوند که از این میان ۵۰ فیصد بدون اسناد قانونی و به گونه قاچاق سفر می‌کنند.

آقای امینیان این گفته‌ها را در دیدار با مقام‌های مسوول طالبان بیان کرده و پیرامون کاهش سطح مهاجرت و ایجاد زمینه کار در داخل افغانستان گفت‌وگو کرده است.

خلیل‌الرحمان حقانی، وزیر امور مهاجرین طالبان گفته است که برای جلوگیری از خروج غیرقانونی از افغانستان نیاز است تا نیروهای ویژه نظامی در مناطق سرحدی گذاشته شود.

به گفته آقای حقانی، نیروهای ویژه نظامی در مناطق سرحدی علاوه بر جلوگیری از قاچاق انسان به کشورهای همسایه، از قاچاق مواد مخدر نیز جلوگیری خواهند کرد که برای عملی ساختن به همکاری کشورهای همسایه نیاز است.

پیش از این، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای نیوزلندی خود پیرامون جذب کمک‌های بیشتر برای اسکان پناهجویان افغان در داخل ایران مذاکره کرده بود.

آقای امیر عبداللهیان گفته بود که ایران میزبان ۴.۵ میلیون پناهنده از افغانستان است و از نیوزلند و دیگر کشورهای دوست خواست تا کمک‌های بشری بیشتری برای تامین نیازهای این افراد در ایران ارائه کنند.

براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی آژانس بین‌الملل در امور پناهندگان، در حدود ۸۰۰ هزار پناهنده در ایران زیر نظر سازمان ملل ثبت شده که از این میان ۲۰ هزار نفر عراقی و سایر از اتباع افغانستان هستند.

در عین حال، روزنامه وال استریت ژورنال نیز مدعی شده که ایران در سال جاری میلیون‌ها افغان را اخراج کرده و روزانه تا چهار هزار نفر از سوی این کشور بازداشت و اخراج می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.