">
تلویزیون چکاد

بسته شدن دوباره مکاتب دخترها را ناامیدتر کرده است

168

شماری از دخترانه افغانستان اعلام کرده‌اند که بسته شدن دوباره مکاتب در ولایت پکتیا آنان را نسبت به قبل به مراتب ناامیدتر کرده است.

دخترانی که در خارج از ولایت پکتیا زندگی می‌کنند نیز نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و تاکید ورزیده‌اند که ممکن است هیچگاه مکاتب باز نشود و در مناطقی که هنوز مکاتب فعال هستند نیز محدودیت وضع شود.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در پاسخ به وضعیت پکتیا گفت، روند افتتاح مکاتب دخترانه در دست بررسی است و امید می‌رود که تمام چالش‌های افغانستان سرانجام به اتمام برسد.

در عین حال، هفته گذشته وزیر معارف طالبان اعلام کرد که مردم به ویژه ریش سفیدان در مناطق دور افتاده نمی‌خواهند که دختران در اواخر دوران نوجوانی به مکاتب بروند.

محمد معروفی، از بزرگان قومی در ولایت قندهار می‌گوید که مانند تمام ملت افغانستان، خواستار بازگشایی مکاتب است، چرا که این یک حق انسانی و فرض اسلامی است.

آقای معروفی تاکید ورزید که طالبان باید بدانند که مردم قندهار نیز مانند مردم تمام افغانستان از بازگشایی مکاتب حمایت می‌کنند.

این در حالی است که چندی پیش مدیران مکاتب و شماری از مردم مکاتب پکتیا را به روی دختران بازگشایی کردند، اما طالبان این مکاتب را بستند و مدیران مکاتب را نیز بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.