">
تلویزیون چکاد

واکنش‌ها به بسته ماندن مکاتب؛ مقامات طالبان هم به صف مدافعان پیوستند

222

رینا امیری، نماینده آمریکا در امور زنان افغانستان سیاست طالبان در قبال دختران و بسته ماندن مکاتب را بدبینانه توصیف کرده و خواستار بازگشایی مکاتب شده است.

 

خانم امیری تاکید ورزید که سیاست طالبان در قبال دختران افغانستان رویاهای آن‌ها را در هم می‌شکند و افغانستان را به نابودی و ویرانی حرکت می‌دهد.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در واکنش به بسته شدن دوباره مکاتب در پکتیا و بازداشت مدیران و مقام‌های معارف این ولایت تاکید کرد که صدای دختران پکتیا، صدای تمام مردم افغانستان و خواست این ملت است.

بسته شدن دوباره مکاتب پکتیا و به خشونت کشاندن اعتراض دختران دانش‌آموز لیسه توسط طالبان خشم مقام‌های طالبان را نیز برانگیخته است.

فاروق عظم، مشاور وزارت انرژی و آب این گروه در فیسبوک خود نوشته است که مکاتب دخترانه باید باز شود، چرا که با گذشت یکسال تدابیر شرعی باید گرفته شده باشد و ادامه این روند برای طالبان خطرناک است.

مبیبن خان، مشهور به جنرال مبین، سخنگوی پیشین فرماندهی امنیه حکومت طالبان در کابل نیز در توییتر خود از وزارت معارف این گروه انتقاد کرده و خواستار باز شدن مکاتب دخترانه شده است.

این در حالی است که مولوی منیر، سرپرست وزارت معارف طالبان روز گذشته گفته بود، ریش سفیدان و مردم مناطق دور افتاده در قریه‌ها و نقاط فقیر با مکتب رفتن دختران مخالف‌اند و باید مطابق با نظر آن‌ها رفتار شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.