">
تلویزیون چکاد

بی‌میلی طالبان تاجیک در جنگ علیه جبهه مقاومت ملی پنجشیر

228

انستیتوت مطالعات جنگ مدعی شده است که طالبان تاجیک‌تبار از مبارزه با جبهه مقاومت ملی در ولایت پنجشیر افغانستان که از سوی احمد مسعود رهبری می‌شود خودداری می‌کنند.

این انستیتوت که در آمریکا مستقر است می‌گوید، عبدالقیوم ذاکر، مسوول نظامی طالبان در ولایت پنجشیر و اندراب نتوانسته موفقیت چشمگیری در جنگ علیه جبهه مقاومت ملی به دست بیاورد.

به گفته این انستیتوت، طالبان در پنجشیر از پشتون‌تبارهای جنوب و شرق و تاجیک‌تبارهای بدخشان و بومی پنجشیر تشکیل شده‌اند.

این مرکز تحقیقاتی تاکید ورزیده است که خودداری تاجیک‌تبارها در جنگ علیه مقاومت ملی باعث ایجاد بی‌اعتمادی میان این گروه شده است و انتصاب پی هم فرماندهان مختلف نشان‌دهنده ترس بزرگان طالبان از گسترش این جبهه است.

پیش از این نیز این مرکز گزارش داده بود که نیروهای جبهه مقاومت ملی در ولایت بدخشان نیز با طالبان به درگیری پرداخته و چندین فرمانده محلی طالبان در این ولایت به این جبهه پیوسته‌اند.

همچنین خبرهایی از اختلاف شدید میان فرماندهان حقانی و فرماندهان طالبان به گوش می‌رسد و انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی این گروه وجود دارد.

جبهه مقاومت ملی اولین جبهه‌ای بود که علیه طالبان اعلان جنگ کرد و احمد مسعود، رهبر این گروه بر لزوم تشکیل دولت فراگیر و همه‌شمول تاکید دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.