">
تلویزیون چکاد

آب پاکی آمریکا روی دست طالبان؛ پول‌های منجمد شده را نمی‌دهیم

146

نماینده آمریکا در سازمان ملل در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که ایالات متحده پول‌های منحمد شده افغانستان را به طالبان نمی‌دهد.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل که در نشست شورای امنیت سخن می‌گفت تاکید ورزید، طالبان اقتصاد افغانستان را به نابودی کامل کشانده است.

خانم گرینفیلد در ادامه افزود، هیچ کشوری در جهان که مبارزه فعالانه با دهشت‌افگنی بین‌المللی دارد از دسترسی طالبان به میلیاردها دالر پول حمایت نمی‌کند.

وی در ادامه وضعیت بانک مرکزی افغانستان را نیز نگران‌کننده توصیف کرده و گفت، با سرنگون شدن نظام بانکی، سیستم ضد پولشویی معتبری در افغانستان نیست و بانک مرکزی این کشور نمی‌تواند به تنهایی مسوولانه عمل کند.

نماینده آمریکا اذعان کرد، طالبان به جای تلاش برای دریافت کمک از جامعه بین‌المللی، رهبر القاعده را در کابل مخفی کردند و انتظار ارتباط با جهانی را دارند که این شبکه‌ها می‌خواهند آن را نابود کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیشتر آمریکا گفته بود در تلاش است تا پول‌های افغانستان را به صندوقی در سوییس منتقل کند و از طریق سازمان‌های بین‌المللی در افغانستان آن را به مصرف برساند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.