">
تلویزیون چکاد

سفارت افغانستان درهند از طالبان دستور نمی گیرد

237

فرید ماموند زی سفیر دولت سابق افغانستان می گوید که با وجود تغییر در قدرت در کابل، سفارت افغانستان دردهلی  همچنان از قوانین و سیاست های دولت سابق پیروی می کند.

او می گوید: “ما هنوز نماینده جمهوری سابق، دموکراسی سابق خود هستیم. ما از طالبان دستور نمی گیریم.”

آقای ماموندزی می گوید که سفارت به صدور و تمدید ویزا و پاسپورت به نام جمهوری سابق ادامه می دهد و کنسولگری ها در شهرهای حیدرآباد و بمبئی هم فعال هستند – آنها هر روز با بخش کنسولی وزارت امور خارجه در کابل در ارتباط هستند بر سر اسناد و مدارک برای شهروندان افغان از جمله گواهی ازدواج و طلاق و صدور گواهی تولد و فوت کار می کنند.

ماموندزی می گوید که عواید نمایندگی های دیپلماتیک افغانستان در هند پس از سرنگونی حکومت غنی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است “زمانی بود که از اینجا ۱۰ تا ۱۵ پرواز هفتگی به کابل داشتیم. داد و ستد زیاد بود. ما کاملاً درگیر و مشغول بودیم اما حالا عواید ۸۰ درصد کاهش یافته است.”

در دهلی، سفارت مالک ساختمان است، بنابراین کارمندان درمصارف صرفه جویی می کنند واین درحالی است که معاش ۲۱ دیپلمات افغان در دهلی کاهش یافته است.

دولت هند به سفارت افغانستان در دهلی اجازه داده است تا به عنوان نماینده دولت قبلی عمل کند، همانطور که هند بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ که طالبان درافغانستان درقدرت بود به سفارت افغانستان اجازه داد تا از دولت ربانی نمایندگی کند.

طالبان در تلاش است کنترل  سفارت های افغانستان بدست بگیرد، اما  ۷۰ نمایندگی دیپلماتیک افغانستان که هنوز فعال هستند، مستقل از طالبان که توسط کشورهای دیگر به رسمیت شناخته نمی شود – و بدون هیچ گونه کمک مالی مستقیم از کابل، فعالیت می کنند.

در حالی که طالبان می خواهد کنترل نمایندگی های دیپلماتیک افغانستان در سراسر جهان را به دست بگیرد اما به دلیل به رسمیت شناخته نشدن توسط جامعه جهانی موفق به این کار نشده است.

در کشورهای دیگر نیز وضعیت به همین منوال است. در ماه می، ایالات متحده کنترل سفارت افغانستان در واشنگتن دی سی و کنسولگری های آن در نیویورک و لس آنجلس را به دست گرفت، زیرا این نمایندگی ها با محدودیت های مالی شدیدی روبرو بودند که ادامه فعالیت آنها را ناممکن می ساخت.

بیشتربخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.