">
تلویزیون چکاد

پیکارجویان طالب تمایلی برای ختم کشتار، مذاکره و صلح نشان نمی‌دهند

243

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به تازگی گفته است، اگر پیکارجویان طالب فکر می‌کنند که می‌توانند از مسیر نظامی پیشرفتی به دست آورده و کشور را در دست خود بگیرند محاسبات نادرستی انجام داده‌اند.

به گفته آقای عبدالله، بر اساس نشانه‌های متعدد این گروه تمایلی به حل سیاسی بحران افغانستان ندارد و بلندپروازانه‌تر فکر می‌کند و شماری از فرماندهان و رهبران آن‌ها در این فکر هستند که بتوانند از مسیر نظامی پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان کشور را سرنگون کنند.

نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی پیکارجویان طالب در قطر گفته است که اتهام تصرف نظامی خاک افغانستان از سوی این گروه نادرست است و آن‌ها همیشه خواهان حل و فصل مسائل جنگی از مسیر مذاکره بوده‌اند.

آقای وردک افزود، با همین تفکر گروه پیکارجویان طالب با آمریکا و هیئت دولت افغانستان وارد مذاکره شده و به ادامه این مذاکرات متعهد است.

با این وجود، سخنگوی دفتر سیاسی پیکارجویان طالب تاکید ورزید که گفتگو به صورت یکجانبه نتیجه‌ای نخواهد داشت و هر دو طرف باید تلاش‌های خود را به صورت عملی و اراده قوی نشان بدهند.

این در حالی است که با اعلام تاریخ خروج نیروهای خارجی از افغانستان سریال مرگ و خونریزی در این کشور شدت گرفته و حملات پیکارجویان طالب به طور بی امان به دولت فشار می‌آورد.

بیشتر بخوانید :

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.