">
تلویزیون چکاد

آمریکا می‌گوید با ورود پیکارجویان طالب به قدرت آمریکا سفارت خود در کابل را خواهد بست

180

ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است چنانچه پیکارجویان طالب در نظام آینده افغانستان شامل شوند سفارت این کشور در کابل مسدود خواهد شد.

 

آقای مکنزی گفت آمریکا تلاش خواهد کرد تا سفارت خود را در کابل باز نگاه دارد اما اگر نظام آینده افغانستان از مقام‌های آمریکایی بخواهد که خاک این کشور را ترک کنند ایالات متحده در کابل باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه به حضور کارمندان سفارت آمریکا در کابل اشاره کرد و گفت، دولت افغانستان مسوولیت دارد که از کارمندان سفارت‌ خانه‌های مختلف به ویژه آمریکا حفاظت کند هرچند که ایالات متحده اقدامات خود را برای محافظت از دیپلمات‌هایش در دنیا انجام می‌‌دهد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیکارجویان طالب تاکنون دو بار اطمینان داده‌اند که هیچ تهدیدی علیه دیپلمات‌های خارجی، سازمان‌های حقوق بشری و مترجمان افغان که با نیروهای خارجی کار کرده‌اند ایجاد نخواهند کرد.

همزمان با آغاز خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بسیاری از مترجمان افغان که با این نیروها کار کرده‌اند نسبت به سرنوشت خود ابراز نگرانی کرده و از کشورهای میزبان می‌خواهند تا آن‌ها را از خطری که جانشان را تهدید می‌کند نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.