">
تلویزیون چکاد

تحولات فاریاب نگرانی رییس شورای عالی مصالحه ملی را برانگیخت

268

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نسبت به جنجال‌های اخیر بر سر تعیین والی جدید در فاریاب ابراز نگرانی کرده است.

 

آقای عبدالله تاکید کرده، در وضعیت کنونی کشور که بسیاری از مردم نسبت به امنیت ولایت‌های خود انتقاد دارند نباید دست به کارهایی زد که رابطه دولت و ملت را صدمه می‌زند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که باید از پرداختن به مسائلی که اجماع سیاسی و حمایت مردم از نظام را می‌گیرد دوری کرد و در انتخاب مسوولان ارشد و والیان نظر و حمایت کامل مردم را جلب کرد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در انتها تاکید کرد که جنجال تعیین محمد داوود لغمانی به عنوان والی جدید فاریاب باید از طریق گفتگو و تفاهم با رهبران سیاسی و مردم حل شود و از بروز بحران بزرگ‌تر جلوگیری گردد.

به باور شورای عالی مصالحه ملی، نظام در شرایطی قرار دارد که بیشتر از هر زمانی نیاز به اجماع و یکدیگرپذیری در آن به وجود آمده است.

اظهارات آقای عبدالله در حالی بیان می‌شود که پس از انتخاب محمد داوود لغمانی به عنوان جایگزین نقیب الله فایق در مسند والی فاریاب، شمال کشور گواه تظاهرات گسترده و تهدیدات متعدد از سوی مارشال عبدالرشید دوستم بوده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.