">
تلویزیون چکاد

رییس جمهور سه شنبه را روز عزای عمومی اعلام کرد

163

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان اعلام کرده است که در پی حملات اخیر در این کشور که به کشته و زخمی شدن بیشتر از صد غیرنظامی در کابل و لوگر منتهی شده فردا سه شنبه ماتم ملی است.

 

آقای غنی که در حضور دو معاون خود سخنرانی می‌کرد گفت، دولت همچنان برای رسیدن به یک صلح پایدار تعهد می‌کند و پیکارجویان طالب باید درک کنند که جنگ راه رسیدن به اهداف آن‌ها نیست.

آقای غنی خطاب به این گروه گفت، اگر کشتار مردم بیگناه به دست افراد پیکارجویان طالب متوقف نشود نه تنها نفرت ملت در برابر آن‌ها افزایش می‌یابد بلکه نیروهای امنیتی و دفاعی نیز در گوشه و کنار این کشور آنان را شدت ضربه خواهند زد.

این اتهام در حالی زده می‌شود که پیکارجویان طالب با انتشار اعلامیه‌ای دست داشتن در انفجار انتحاری در غرب کابل را رد کرده و آن را محکوم کردند.

با این وجود رییس جمهور غنی می‌گوید، گروه‌های جهل و تاریکی گاهی به نام پیکارجویان طالب و گاهی هم به نام داعش مردم افغانستان را به خاک و خون می‌کشند.

قابل یادآوری است که پس از حمله مهاجمان انتحاری به دانشگاه کابل و کشته شدن تعداد زیادی دانشجو در این مکان نیز رییس جمهور ماتم ملی اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.