">
تلویزیون چکاد

پیکارجویان طالب در اظهاراتی عجیب متعهد شدند که امنیت خبرنگاران را تامین می‌کنند

202

شیرمحمد عباس ستانکزی، معاون هیات مذاکره‌کننده پیکارجویان طالب در تازه‌ترین اظهارات خود متعهد شده که این گروه امنیت تمامی دیپلمات‌های خارجی، خبرنگاران، کارمندان رسانه‌ای و کارمندان حقوق بشری را در افغانستان تامین خواهد کرد.

 

این تعهدات در نشست آنلاین روز گذشته آقای ستانکزی با نمایندگان و سفرای آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان و چندین کشور عضو این اتحادیه بیان شده است.

وی در ادامه تاکید ورزیده که پیکارجویان طالب به حقوق زنان و آزادی بیان متعهد هستند و هر حقوقی که اسلام و عنعنات افغان برای زنان قائل شده باشد را تضمین می‌کنند.

معاون هیات مذاکره کننده پیکارجویان طالب در ادامه به آزادی بیان اشاره کرده و گفته است، نظام آینده افغانستان نظامی است که در چارچوب شریعت و منافعی ملی ایجاد می‌شود و همگان از حق آزادی بیان بهره‌مند خواهند بود.

شیرعباس ستانکزی در انتهای گفته‌های خود تاکید کرده است که پیکارجویان طالب به دنبال انحصار قدرت نیستند بلکه می‌خواهند نظامی به وجود بیاید که مسیر ساخت آن مذاکره بوده باشد.

لازم به ذکر است نمایندگان کشورهای اروپایی و ناتو پیش از این با انتشار اعلامیه‌ای حملات اخیر پیکارجویان طالب و کشتارهای هدفمند در افغانستان را محکوم کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.