">
تلویزیون چکاد

گمانه‌زنی بر سر دور دوم انتخابات در ترکیه؛ اردوغان ۵۰ فیصد آرا را نگرفت

153

شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرده است که شمارش ۹۹ فیصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پایان رسیده و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور برحال این کشور نتوانسته تا هنوز ۵۰ فیصد آرا را به دست بیاورد.

براساس گزارش‌های منتشر شده از رسانه‌های ترک، رجب طیب اردوغان تاکنون ۴۹.۴۲ فیصد از ۹۹.۳۸ فیصد آرای شمرده شده را به دست آورده و رقیب اصلی او، کمال قلیچ‌داراوغلو نیز ۴۴.۹۵ فیصد آرا را به نام خود ثبت کرده است.

آقای اردوغان با سرسخت‌ترین رقیب انتخاباتی خود در جریان ۲۰ سال گذشته مواجه شده و گمانه‌زنی بر سر دور دوم انتخابات در این کشور هر لحظه قوت می‌گیرد.

با وجود اینکه رسانه‌های ترک از برگزاری دور دوم انتخابات در تاریخ ۲۸ ماه جاری میلادی خبر می‌دهند، اما شورای عالی انتخابات این کشور تاکنون نظری اعلام نداشته و گفته که باید شمارش آرا به پایان برسد.

در عین حال، عباس استانکزی، معین وزات خارجه طالبان نیز می‌گوید، این انتخابات برای ترکیه اهمیت زیادی دارد، چرا که دو نوع تفکر در این انتخابات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با وجود اینکه طالبان اعلام کرده هیچگونه انتخاباتی در افغانستان برگزار نمی‌شود، اما اعضای این گروه به دقت فضای انتخاباتی ترکیه را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.