">
تلویزیون چکاد

روز تاریخی در ترکیه؛ مردم به پای صندوق‌های رای خواهند رفت

203

ترکیه امروز تاریخی‌ترین انتخابات خود را در ۱۰۰ سال اخیر تجربه می‌کند و این امکان وجود دارد که سلطه ۲۰ ساله رجب طیب اردوغان امروز به پایان برسد.

ترک‌ها از صبح امروز به پای صندوق‌های رای خواهند رفت و از بین رجب طیب اردوغان، رییس جمهور برحال و کمال کیلیچ داراوغلو یک نفر را انتخاب می‌کنند.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که داراغلو در نظرسنجی‌های انجام شده از اردوغان کمی پیشتر قرار گرفته است و احتمال احراز کرسی ریاست جمهوری برای او بیشتر است.

این انتخابات برای ترک‌ها اهمیت زیادی دارد، چرا که نه تنها تعیین کننده رهبر این کشور ۷۵ میلیون نفری عضو ناتو است، بلکه مسیر اقتصاد ترکیه را نیز در وضعیت بحران عمیق تورم و سیاست خارجی این کشور تغییر می‌دهد.

گفتنی است، مطابق با نظرسنجی‌ها، داراغلو که رهبری ائتلاف متشکل از شش اپوزیسیون را برعهده دارد از اردوغان پیشتر ایستاده، اما در صورتی که هریک از نامزدان ۵۰ فیصد از آرا را به دست نیاورند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

این انتخابات نه تنها برای مردم ترکیه اهمیت دارد، بلکه برای پناهجویان غیرترک در این کشور از جمله پناهجویان افغان نیز اهمیت پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.