">
تلویزیون چکاد

گفتگوی هیات طالبان در تهران پیرامون وضعیت پناهجویان افغان در این کشور

142

سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان از برگزاری یک نشست چهارجانبه میان ایران، افغانستان، پاکستان و بخش مهاجران سازمان ملل در تهران خبر داد.

به گفته آقای حقانی، در این دیدار هیات طالبان پیرامون راه‌های جلوگیری از بدرفتار با پناهجویان افغانستان در کشورهای همسایه گفتگو کرده است.

افزون بر این، در این نشست چهارجانبه برای بازگشت پناهجویان افغان به کشور خود تاکید شده است.

به گفته سخنگوی وزارت مهاجرین طالبان، در این نشست پیرامون تشکیل کارشیوه بازگشت داوطلبانه آن دسته از افرای که قصد دارند به کشور خود بازگردند تصمیم‌گیری شده است.

در عین حال، معاون سخنگوی طالبان نیز گفته است، جوانانی که در بیرون از افغانستان حضور دارند باید بازگردند و در آبادانی کشور خود سهم بگیرند.

همزمان، آگاهان مسائل سیاسی می‌گویند، اداره کمیسیون عالی مهاجرت باید یک برنامه مشخص برای کاریابی و معیشت پناهجویانی که در خارج از افغانستان هستند داشته باشد تا زمینه بازگشت فراهم شود.

ادریس محمد زازی، دیگر آگاه مسائل سیاسی می‌گوید که اگر جوانان افغان مطابق با هدایات طالبان به کشور بازگردند، باید زمینه کار داشته باشند تا از خروج دوباره آن‌ها جلوگیری شود.

نشست چهارجانبه با حضور طالبان در حالی برگزار می‌شود که در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از سختی زندگی افغان‌ها در ایران و پاکستان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.