">
تلویزیون چکاد

ایران در یک هفته گذشته هزاران پناهجوی غیرقانونی را اخراج کرده است

129

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان اعلام کرده است که در جریان یک هفته گذشته دستکم ۱۱ هزار پناهجوی افغان از سوی مقامات ایرانی اخراج شده‌اند.

در اعلامیه این وزارتخانه که امروز پنجشنبه منتشر شد آمده است که پنج هزار و ۳۶۰ نفر در یک هفته گذشته از مرز نیمروز هرات وارد افغانستان شده و یک هزار و ۵۸۸ نفر نیز از مرز اسلام قلعه به کشور خود بازگشته‌اند.

طالبان مدعی شد، بیشتر افراد اخراج شده که شامل کودکان و زنان نیز هستند توسط پولیس ایران بازداشت شده و به صورت اجباری اخراج شده‌اند.

مسوولان طالبان در وزارت مهاجرین تاکید ورزیده‌اند، افرادی که از سوی پولیس ایران اخراج می‌شوند در نقاط سرحدی از سوی نهادهای بین‌المللی و کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کمک‌های نقدی دریافت می‌کنند.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، بخش زیادی از مردم این کشور از جمله جوانان به کشورهای همسایه فرار کرده و به صورت غیرقانونی در دیگر کشورها زندگی می‌کنند.

گفتنی است، تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و با وجود فشارهای مختلف، این گروه دست از مواضع سختگیرانه خود در قابل مردم افغانستان بر نداشته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.