">
تلویزیون چکاد

چالش‌های افغان‌ها به دلیل ناتوانی طالبان در صدور پاسپورت

132

با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، بسیاری از افغان‌ها در این کشور و کشورهای مختلف با چالش‌های بسیاری در بخش پاسپورت مواجه شدند.

شماری از پناهجویان و مهاجران افغان در ترکیه می‌گویند، طالبان از برچسب‌های تمدیدی برای پاسپورت‌های آن‌ها در قنسولگری افغانستان استفاده می‌کنند که این موضوع تمدید پاسپورت‌های آن‌ها را دشوار کرده است.

براساس معلومات ارائه شده از سازمان امور مهاجران ترکیه، آن دسته از مهاجرانی که می‌خواهند فراتر از ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید در هر ۱۸۰ روز مجوز اقامت خود را تمدید کنند که برای مدت یک تا دو سال این امکان فراهم شده است.

مهاجران افغان در ترکیه برای اینکه بتوانند اقامت خود را تمدید کنند باید پاسپورت‌هایی داشته باشند که تاریخ اعتبار آن‌ها تکمیل نشده باشد.

مهاجران افغان می‌گویند، زمانی که برای تمدید اقامت خود به اداره مهاجرت مراجعه کردند، ماموران اداره گفته‌اند که تاریخ پاسپورت آن‌ها ختم شده و برچسب‌های تمدید از نظر این کشور قابل قبول نیست.

این در حالی است که به گفته آگاهان امور مهاجرت، کسانی که با پاسپورت‌های تمدید شده می‌خواهند به یک کشور دیگر مهاجرت کنند، به دلیل داشتن استیکر نمی‌توانند ویزا دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.