">
تلویزیون چکاد

پروژه‌های آمریکا در بخش توسعه معادن افغانستان به نابودی رسیده است

289

دفتر سربازرس آمریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرده است که پروژه آمریکا برای توسعه و ظرفیت‌سازی در بخش معادن و استخراج آن‌ها در افغانستان شکست خورده است.

در اظهارات اخیر سیگار آمده است که آمریکا از سال ۱۳۸۲ بیشتر از ۹۶۲ میلیون دالر برای جلب سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان مصرف کرده است.

به باور سیگار، آمریکا امیدوار بوده تا حکومت پیشین افغانستان بتواند با استخراج معادن این کشور از وابستگی به آمریکا و کمک‌های خارجی رها شود، اما دو رییس جمهور پیشین به دلیل فساد و استخراج غیرقانونی معادن و نبود زیرساخت‌های مناسب نتوانستند به این هدف دست پیدا کنند.

در این گزارش تاکید شده است که دولت پیشین افغانستان و متحدان غربی آن باید سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان را جذاب می‌کردند، اما ناامنی اجازه سرمایه‌گذاری در این بخش را نداد.

این در حالی است که اداره زمین‌شناسی آمریکا ارزش معادن افغانستان را سه تریلیون دالر تخمین زده، اما کمتر کشوری در زمینه سرمایه‌گذاری طی سال‌های گذشته ابراز آمادگی کرده بود.

در انتهای این گزارش از وزارت تجارت و اداره توسعه بین‌المللی آمریکا انتقاد شده و گفته شده است که نظارت موثری روی پروژه‌های توسعه معادن افغانستان انجام ندادند.

این در حالی است که طالبان مدعی شده با قدرت گرفتن در افغانستان، امنیت سرتاسری ایجاد کرده و در بخش معادن برنامه‌های بزرگی روی دست گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.