">
تلویزیون چکاد

پایان نشست دوحه؛ گوترش: زمان مناسبی برای مذاکره مستقیم با طالبان نیست

153

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پایان نشست دوحه در یک کنفرانس خبری گفت، اکنون زمان مناسبی برای مذاکره مستقیم با طالبان نیست.

آقای گوترش در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون اقدامات بعدی سازمان ملل در افغانستان گفت، به زودی نشست دیگری در این رابطه برگزار خواهد شد، هرچند که جزئیاتی از تاریخ و محل برگزاری این نشست اعلام نشده است.

وی در ادامه افزود، با وجود اینکه طالبان کار زنان را در دفاتر سازمان ملل در افغانستان ممنوع کرده، اما سازمان ملل در این کشور می‌ماند.

آقای گوترش ادامه داد، با این وجود، این سازمان با کمبود کمک‌های مالی برای پروژه‌های خود در افغانستان مواجه است و کمک‌های بشردوستانه به این کشور به شدت کاهش یافته است.

با وجود این، بسیاری از خبرنگاران نتوانستند به پاسخ سوالات خود در این کنفرانس برسند که نشان می‌دهد نشست دوحه بدون توافق خاصی به پایان رسیده است.

دبیرکل سازمان ملل در بخشی از اظهارات خود افزود، نگرانی‌های بین‌المللی در رابطه با بی‌ثباتی در افغانستان افزایش یافته است.

او در انتها تایید کرده که افغانستان در بحران بشری بی‌پیشینه قرار گرفته و ۹۰ فیصد از مردم این کشور در فقر مطلق به سر می‌برند و بیشتر از شش میلیون نفر هم در شرایط مشابه قحطی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.