">
تلویزیون چکاد

درخواست شورای مقاومت از گوترش؛ در برخورد با افغانستان طرفدار مردم باشید

175

در ادامه خشم گسترده افغان‌ها نسبت به اظهارات امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل پیرامون به رسمیت شناختن طالبان، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان واکنش تندی نشان داده است.

شورای مقاومت در بیاینه خود تاکید ورزیده است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل باید در قضایای مرتبط با افغانستان جانب مردم و منافع ملت را بگیرد.

در این بیانیه از سازمان ملل به عنوان یک نهاد معتبر جهانی یاد شده که باید تمام تلاش خود را برای ارسال کمک به نیازمندان در افغانستان به کار بگیرد و برای به رسمیت شناخته شدن طالبان کاری انجام ندهد.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در ادامه خطاب به مقامات سازمان ملل گفته است که گزارشگر ویژه این سازمان مستندات زیادی از جنایت‌های گسترده حقوق بشری طالبان در مناطق مختلف افغانستان را ارائه کرده و سازمان ملل باید بگوید که بر اساس کدام اصول پیشنهاد به رسمیت شناخته شدن طالبان را مطرح می‌کند.

در این بیانیه اذعان شده که اظهارات امینه محمد پیرامون نیاز برای به رسمیت شناخته شدن طالبان با اراده و آرزوی مردم افغانستان هم مسیر نیست و در جهت مشروعیت بخشیدن به نقض حقوق بشر، نقض حقوق زنان، تصفیه‌های قومی، سیاسی، زبان، مذهبی، نابودی قانون اساسی، برپایی دادگاه‌های صحرایی و موارد دیگر است.

این در حالی است که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به این اظهارات گفته است که این سازمان به نفع طالبان لابی‌گری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.