">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل هشدار داد؛ افغانستان در یک قدمی قحطی قرار دارد

162

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل هشدار داده است که همزمان با کاهش کمک‌های بین‌المللی در افغانستان، این کشور در بالاترین سطح خطر قحطی طی ۲۵ سال اخیر قرار گرفته است.

به گزارش این دفتر، در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر در افغانستان با خطر گرسنگی شدید روبه‌ور هستند و دستکم شش میلیون نفر از این افراد در یک قدمی قحطی هستند.

در گزارش این نهاد که روز گذشته منتشر شد آمده است که در سه ماه اول سال ۲۰۲۳، تنها ۲۵۰ میلیون دالر از مجموع ۴.۶ میلیارد دالر کمک درخواستی برای افغانستان تامین شده است.

به گفته مسوولان سازمان ملل، بودجه تامین شده تنها ۵.۴ فیصد از مجموع بودجه درخواستی است و با این بودجه تنها چهار میلیون نفر از ۱۳ میلیون نیازمند در افغانستان می‌توانند کمک دریافت کنند.

به گفته این دفتر، برنامه جهانی غذا ۹ میلیون نفر را که هم اکنون با خطر گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند از برنامه‌های کمک‌رسانی خود به دلیل نبود بودجه حذف کرده است.

این در حالی است که پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱، برنامه‌های کمکی بشردوستانه به صورت بی‌پیشینه‌ای با کمبود منابع مالی مواجه شده است و مردم افغانستان در خطر بسیار زیاد غذایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.