">
تلویزیون چکاد

وزیر تحصیلات عالی طالبان در جمع استادان بامیان؛ مفکوره دانشجویان را مراقبت کنید

151

وزیر تحصیلات عالی طالبان و مرد شماره یک ممنوعیت دانشجویان دختر افغان در تازه‌ترین اظهارات خود در جمع استادان دانشگاه بامیان از آن‌ها خواسته تا از افکار دانشجویان افغان مراقبت کنند.

مولوی ندیم در جمع استادان دانشگاه بدون اشاره به ممنوعیت تحصیل دختران افغان در دانشگاه‌های این کشور مدعی شد که زیر سایه حاکمیت این گروه در افغانستان، زمینه آموزش برای همه افغان‌ها فراهم شده است.

او در ادامه تاکید ورزید که برای شنیدن چالش‌ها و سختی‌هایی که دانشجویان و استادان در دانشگاه بامیان دارند به این ولایت سفر کرده است.

این عضو طالبان خاطرنشان ساخت، این گروه در تلاش است تا زمینه تحصیل در مقطع ماستری و دکتری را در دانشگاه‌های داخل برای افغان‌ها فراهم کند.

عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان نیز بدون اشاره به وضعیت وخیم تحصیلات دختران در افغانستان گفت، دین اسلام مردم از آموختن علم منع نکرده، بلکه مسلمانان را به خواندن و آموختن تشویق کرده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بیشتر از دو سال از ممنوعیت تحصیل دختران در مکاتب بالاتر از صنف ششم می‌گذرد و در عین حال، در جریان یک سال گذشته نیز دختران از تحصیل در دانشگاه محروم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.