">
تلویزیون چکاد

وزیر تحصیلات عالی طالبان: مخالفان طالبان واجب‌القتل هستند

197

وزیر تحصیلات عالی طالبان که یکی از افراطی‌ترین مقام‌های این گروه است و حکم ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه‌ها را امضا کرده در تازه‌ترین اظهارات خود حکم باغی را به مخالفان این گروه داده است.

آقای ندیم در مراسم پایان دوره آموزشی مفتی‌ها و قضات گروه طالبان در قندهار گفت، تخریب‌کننده نظام این گروه که چه با زبان، چه با قلم و یا در عمل این گروه را تخریب می‌کند باغی است و همه آن‌ها باید اعدام شوند.

این مقام طالبان از فرد یا گروه خاصی نام نبرده اما تاکید ورزیده که مخالفان و تخریب‌گران نظام این گروه برای آن‌ها چالش ایجاد می‌کنند و طالبان نیز با واجب‌القتل پنداشتن این افراد با آن‌ها مقابله می‌کند.

این در حالی است که افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان قانون اساسی ندارد، چرا که این گروه با تاکید بر اینکه کشور نیازی به قانون اساسی ندارد، تمامی قوانین دولت پیشین که طی ۲۰ سال گذشته اجرا می‌شد را لغو کرد.

اکنون، با در نظر گرفتن اظهارات این عضو ارشد طالبان، نبود قانون باعث می‌شود تا هیچ نهادی برای شناسایی و تایید جرم وجود نداشته باشد و هر مقامی مانند وزیر تحصیلات عالی این گروه بتواند حکم قتل ملت افغانستان را صادر کند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.