">
تلویزیون چکاد

واکنش‌ها به ممنوعیت کار زنان در دفاتر یوناما در افغانستان

153

ممنوعیت کار زنان در دفاتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما باعث شده تا واکنش‌های جهانی به این اقدام طالبان روز به روز گسترده‌تر شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به ممنوعیت کار زنان در موسسات وابسته به سازمان ملل در افغانستان در توییتر خود نوشته است که این اقدام طالبان به شدت محکوم است.

آقای گوترش تاکید ورزیده که اگر این تصمیم طالبان تغییر نکند، توانایی این سازمان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و نجات‌دهنده به شدت کاهش خواهد یافت.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در خصوص افغانستان نیز از طالبان درخواست کرده تا به سرعت این تصمیم خود را لغو کنند.

در عین حال، نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل نیز گفت، طالبان در حال استفاده از تاکتیک سیاسی‌سازی کمک‌های بشردوستانه و اعمال سیاست‌های عمدی ضد بشری در افغانستان است.

به باور آقای فایق، طالبان در تلاش هستند تا از این تاکتیک برای به رسمیت شناخته شدن خود به عنوان دولت افغانستان استفاده کنند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان در خصوص این ممنوعیت اظهار بی‌خبری کرده و گفته است که با وزارت اقتصاد این گروه در این خصوص برای معلومات بیشتر هماهنگی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.