">
تلویزیون چکاد

هند گام‌های محتاطانه برای ارتباط با طالبان برمی‌دارد

128

بعد از تسلط طالبان بر افغانستان در سال گذشته، سیاست خارجی و نهادهای امنیتی هند درقبال طالبان تغییر کرده و این کشور تلاش می کند تا حضور خود را درافغانستان را استحکام ببخشد.

در ماه جون امسال، یک تیم از مقامات ارشد وزارت خارجه هند در امور افغانستان و پاکستان از کابل بازدید کرد و با مقامات ارشد طالبان دیدار کرد.

در اواخر همان ماه، یک تیم فنی به سفارت هند درکابل اعزام شد تا فعالیت خود را آغاز نماید هرچند سفارت هند درکابل تا هنوز شروع به فعالیت نکرده است.

یک مقام وزارت خارجه هند که از ذکر نامش خودداری کرده، گفت: “ما همچنان نگران هستیم که افغانستان یک بار دیگر به پناهگاه گروه های تروریستی تبدیل شود واین موضوع امنیت ملی هند را با خطر مواجه سازد”

 

وی گفت که این نگرانی ها مانعی برای حضور دیپلماتیک بزرگتر است، چه رسد به به رسمیت شناختن رسمی رژیم طالبان. وی افزود، با این حال، حیاتی است که هند حضور خود را در افغانستان از سر بگیرد تا از واقعیت های داخل افغانستان مطلع شود.

بعد از سقوط دولت افغانستان در سال۲۰۲۱ دولت هند تلاش می کند تا روابط خود با طالبان را حفظ نماید وسعی دارد تا درافغانستان حضور پررنگ داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.