">
تلویزیون چکاد

نگرانی روسیه از احیای نفوذ آمریکا در افغانستان

193

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در مصاحبه‌ای گفت، کرملین نسبت به تلاش‌های آمریکا برای احیای نفوذ خود در افغانستان و بازگشت قابلیت‌های خود ابراز نگرانی می‌کند.

آقای کابلوف در ادامه افزود، روند به رسمیت شناخته شدن طالبان آغاز شده، اما دولت یک دست قومی این گروه باعث شده تا یک مانع بزرگ در برابر اعتبار بین‌المللی ایجاد شود.

وی خاطر نشان ساخت، روسیه به صورت مشخص نگران تلاش‌های آمریکا برای به دست آوردن توانایی کنترل و اعمال نفوذ بر وضعیت افغانستان و ایجاد تاسیسات نظامی در کشورهای همسایه آن است.

آقای کابلوف که همانند سخنگوی طالبان از عملکرد این گروه بیشتر از هر مقام بلند پایه خارجی دیگری دفاع می‌کند تصریح کرد، طالبان در مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان جدی است و عملکرد آن‌ها در این بخش ستودنی است.

با این وجود، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه اذعان کرد که تکمیل روند صلح بین‌الافغانی، ایجاد ساختار فراگیر در قدرت، محو تهدیدات دهشت‌افگنانه و مواد مخدر و همچنین رعایت اصول بنیادین حقوق بشر از جمله مهم‌ترین شروط برای کسب مشروعیت است.

این در حالی است که متحدان روسیه از جمله کشورهای آسیای میانه برخلاف نظر آقای کابلوف از قدرت گرفتن داعش در افغانستان هراس دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.