">
تلویزیون چکاد

نظامیان پیشین افغان از تداوم کشتار خودسرانه طالبان خبر می‌دهند

132

شماری از نظامیان دولت پیشین افغانستان می‌گویند، با وجود اینکه این گروه در بدو ورود به کابل فرمان عفو عمومی صادر کرده است، اما نیروهای طالبان به بهانه‌های مختلف بازداشت، شکنجه و قتل را ادامه داده‌اند.

به گفته یک دگرمن امنیت ملی در نظام پیشین افغانستان، بسیاری از نظامیان از بازداشت و کشتن نیروهای نظامی پیشین از سوی طالبان به شدت نگران هستند.

او در ادامه افزود، صدها نفر از سربازان پیشین ارتش افغانستان از سوی طالبان بازداشت و شکنجه شده و در مقابل اعضای خانواده تیرباران شده‌اند.

در عین حال، نظامیان پیشین افغان که به کشورهای همسایه از جمله ایران فرار کرده‌اند نیز نسبت به وضعیت اقتصادی و امنیتی خود ابراز نگرانی کرده و از تمامی نهادهای حمایت‌کننده می‌خواهند تا به آن‌ها کمک کنند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرده که هرگونه خبر بازداشت سربازان و افسران بلندرتبه پیشین افغانستان نادرست است.

او خاطرنشان ساخت، طالبان به اسنادی که نشان دهد نیروهای این گروه، سربازان و نظامیان پیشین را کشته‌اند دست پیدا نکرده‌اند.

این در حالی است که پس از سرنگونی نظام جمهوری در‌ آگست سال گذشته، نزدیک به ۳۵۰ هزار نیروی امینتی پیشین به گوشه و کنار کشور و خارج از کشور پراکنده شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.