">
تلویزیون چکاد

نزدیک به نیم میلیون پناهجوی غیر مجاز افغان از ایران و پاکستان به کشور خود بازگشته‌اند

231

سازمان بین‌المللی مهاجرت به تازگی اعلام کرده است، در جریان سال جاری میلادی ۴۲۴ هزار پناهجو از افغانستان و پاکستان به کشور خود بازگشته‌اند.

 

در اعلامیه منتشر شده از سازمان بین‌المللی مهاجرت آمده است که از آغاز ماه جنوری سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴۱۸ هزار و ۹۶۲ پناهجوی افغان از ایران و چهار هزار و ۸۲۲ پناهجو هم از پاکستان به کشور خود بازگشته‌اند.

معلومات ارائه شده از سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که این پناهجویان علاوه بر کمک‌های نقدی، خدمات صحی نیز در مسیر بازگشت خود دریافت کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت تاکید ورزیده، تمامی پناهجویان غیر مجازی که از ایران و پاکستان به کشور خود باز می‌گردند نیازمند کمک‌های بشری هستند و این سازمان برای تداوم کمک‌رسانی به آن‌ها نزدیک به ۳۰ میلیون دالر نیاز دارد.

شایان ذکر است که مسوولان سازمان بین‌المللی مهاجرت هشدار داده‌اند اگر بودجه مورد نیاز برای آن‌ها فراهم نشود روند کمک‌رسانی در مرزها برای بازگشت کنندگان به حالت تعلیق در خواهد آمد.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان پیشتر اعلام کرده بود که شش و نیم میلیون افغان در کشورهای مختلف پناهجو هستند که بیشتر آن‌ها در ایران و پاکستان هستند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.