">
تلویزیون چکاد

نتایج یک سروی جدید: افغان‌ها فصل جدیدی از بی‌قانونی را تجربه می‌کنند

223

براساس نتایج یک سروی که امروز منتشر شده است، بسیاری از مدافعان حقوق بشر در افغانستان و کسانی که این کشور را ترک کرده‌اند با بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، تهدید، زندان و خشونت مواجه هستند

این سروی با استفاده از کارشیوه هماهنگی حقوق بشر افغانستان و با کمک انجمن خانه آزادی در آمریکا و اداره جامعه مدنی کانادا انجام شده است.

مایکل ابرامویلز، رییس خانه آزادی می‌گوید، مردم افغانستان وضعیت جدیدی از بی‌قانونی را تجربه می‌کنند و بازداشت‌های خودسرانه و کشتار صحرایی به عنوان حاکمیت آینده طالبان تعریف می‌شوند.

وی در ادامه افزود، مدافعان حقوق بشر افغانستان در ترس به سر می‌برند و با تهدیدهای بزرگی برای ماندن در کشور روبه‌رو هستند و در صورت فرار به خارج از کشور، جامعه جهانی باید از آن‌ها حمایت کند.

براساس یافته‌های این سروی، ۹۰ فیصد از مدافعان حقوق بشر در افغانستان تحت حاکمیت بی‌قانون طالبان با خشونت و تهدید مواجه هستند.

در این سروی با ۶۶۳ مدافع حقوق بشر در ماه‌های می و ژوئن ۲۰۲۲ مصاحبه شده و نشان می‌دهد که با سرنگونی نظام پیشین و روی کار آمدن طالبان به عنوان گروهی مخالف با حقوق بشر و ملاک‌های دموکراتیک، بسیاری از آن‌ها وضعیت کاملا جدیدی را تجربه می‌کنند.

این در حالی است که طالبان همواره گزارش‌ها پیرامون نقض حقوق بشر و حقوق زنان را رد کرده و می‌گوید که مردم افغانستان تحت نظام اسلامی و شریعت از حقوق خود برخوردارند، هرچند که تمامی مکاتب و دانشگاه‌ها به روی زنان بسته شده و اجازه کار و گردش از آن‌ها گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.