">
تلویزیون چکاد

نبود بازار در هرات جوانان را نسبت به اقتصاد دلسرد کرده است

146

شماری از جوانان تجارت‌پیشه در ولایت هرات نسبت به نبود بازار برای فروش تولیدات خود ابراز نگرانی کرده و می‌گویند، نبود بازار آن‌ها را نسبت به اقتصاد دلسرد کرده است.

این اظهارات در حالی بیان شده که نمایشگاهی در هرات با همکاری جمعی از جوانان تجارت‌پیشه این ولایت راه‌اندازی شده و ساخته‌های دستی آن‌ها در آن به معرص نمایش و فروش قرار داده شده است.

محمد زبیر رحیمی، مسوول بازرگانان جوان در ولایت هرات می‌گوید، صنایع دستی جوانان هراتی در ۳۵ غرفه به معرض نمایش قرار داده شده تا نمونه‌ای از خلاقیت این جوانان باشد.

بهناز سلجوقی، معاون اتاق تجارت و صنایع زنان در حوزه غرب نیز گفته است که چالش‌های بسیاری در برابر بازرگانی زنان وجود دارد که از این بین می‌توان به نابودی انگیزه زنان و دختران اشاره کرد.

همزمان، جوانان شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌گویند که بازار آن‌ها در مقایسه با سال گذشته به شدت افت کرده و درآمد بسیار ناچیزی به صورت روزانه به دست می‌آورند.

این در حالی است که معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته است که این وزارتخانه برای ماه‌های پیش‌رو یک برنامه ملی را در زمینه توسعه کارهای بازرگانی جوانان و جذب آن‌ها در بازار کار راه‌اندازی خواهد کرد.

آقای راشد گفت، فرار جوانان از افغانستان همانند طوفان برای کشور است و خسارات زیادی را برای نسل‌های آینده به میان خواهد گذاشت.

این در حالی است که افغانستان شدیدترین بحران ناشی از فروپاشی اقتصادی را در جهان تجربه می‌کند و از زمان قدرت گرفتن طالبان در این کشور، فقر گسترده تمام کشور را فرا گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.