">
تلویزیون چکاد

مایکل مک کال مدعی شد: پنج مقام آمریکایی و معلومات اصلی خروج آمریکا از افغانستان

116

مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود، اولین مجموعه مصاحبه‌های رونویسی شده را برای تحقیقات این کمیته پیرامون خروج آشفته آمریکا از افغانستان درخواست کرده است.

آقای مک کال در اعلامیه خود خواهان دسترسی به مصاحبه‌های پنج مقام پیشین و برحال در وزارت خارجه امریکا شده است که در روند خروج آشفته و پر سر و صدای آمریکا دخیل بوده‌اند.

در اعلامیه این مقام ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از جاناتان منوتی، مارک ایوانز،‌ جیمز پی دی‌هارت،‌ جین هاول و دانیل اسمیت نام برده شده و آمده که این کمیته دریافته است که این افراد معلومات بسیار مهمی را در اختیار دارند که چگونگی و چرایی خروج آشفته آمریکا را مشخص می‌کند.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از افرادی که نام آن‌ها در این اعلامیه قید شده درخواست کرد تا به سرعت با کمیته تماس بگیرند تا مصاحبه‌های رونویسی شده آن‌ها تا تاریخ ۲۲ می تهیه گردد.

این در حالی است که خروج آمریکا از افغانستان با هرج و مرج و آشفتگی بسیاری همراه بود و در این بین، ۱۳ نظامی آمریکایی و صدها افغان جویای کمک کشته شدند و هزاران شهروند آمریکایی نیز در افغانستان جا ماندند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.