">
تلویزیون چکاد

طالبان همچنان طلبکارند؛ معاون سیاسی طالبان: جهان با این گروه تعامل کند

142

عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان خواستار تعامل جامعه جهانی با این گروه شد.

وی در دیدار با رزا اوتونبایوا گفت، جامعه جهانی باید با این گروه تعامل داشته باشد و در نشست‌هایی که پیرامون افغانستان برگزار می‌شود از آن‌ها نیز دعوت به عمل آید.

این خواسته با اشاره به نشست دوحه مطرح شده که در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ ثور برگزار شد و نماینده‌ای از طالبان برای حضور در این نشست دعوت نشده بود.

معاون سیاسی طالبان به همراه وزیر اطلاعات و فرهنگ این گروه روز گذشته با رزا اوتونبایوا، معاون دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در قصد سپیدار که در دولت پیشین در اختیار عبدالله عبدالله قرار داشت دیدار کرده و در اعلامیه این گروه آمده است که در این دیدار، خانم اوتونبایوا گزارشی از نشست دوحه را به او داده است.

با این حال، گفته شده که وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان از این نشست استقبال کرده، چرا که به گفته این گروه باعث تداوم کمک‌های امدادی سازمان ملل به افغانستان شده است.

شایان ذکر است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس پایان نشست گفت، به زودی نشست دیگری پیرامون افغانستان برگزار خواهد شد، هرچند که جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.